Pages

Friday, April 16, 2010

Tevez-Neville diminta Jaga Sikap

Manchester - Pertemuan setempat City dan United begitu panas sekali sehingga pihak Polis Manchester membuat pengawasan dan berwaspadah, sebarang kemungkinan berlaku perkara yang tidak diingini. Pihak berwajib secara khusus juga memperingatkan Carlos Tevez dan Gary Neville untuk mengawal tingkah laku mereka.

Pertemuan antara Manchester United dengan Manchester City Sabtu (17/4/2010) di City of Manchester Stadium. Perlawanan antara dua pasukan elit ini pastinya akan berlangsung 'panas', tidak hanya di luar padang tapi juga diantara pemain.

Peminat tentu masih ingat dengan perselisihan antara Tevez dan Neville ketika kedua pasukannya bertemu pada perlawanan pusingan pertama semi final Piala Carling, Januari lalu. Tevez yang menjaringkan gol melalui sepakan penalti dan meraihkan jaringan tersebut dengan menunjukkan lambayan tangan di bangku simpanan pasukan United yang kemudian dibalas dengan tunjukan jari tengah oleh Gary Neville.

Meskipun kejadian itu sudah berlalu namun hingga kini kedua-duanya belum menunjukkan tanda adanya 'perdamaian antara mereka'. Walau begitu, diharapkan Tevez dan Neville dapat menjaga sikap mereka agar pertemuan antara dua pasukan tidak menjadi tegang.

"Tujuan utama kami adalah menyakinkan pertemuan tersebut menjadi sebuah pengalaman yang baik buat semua peminat," tegas Ian Hopkins, timbalan ketua Polis Manchester. Laporan daripada The Sun.

"Ketika sebuah kelompok kecil melakukan tindakan buruk, maka hal itu akan melibatkan semua orang," katanya.

Selama pertandingan tersebut, polis dan pasukan keselamatan akan menjalankan pengawalan yang ketat dan polis juga akan memantau bilik persalinan kedua-dua pasukan untuk memperingatkan pemain untuk berkelakuan baik.

0 Comments:

Post a Comment